רצח

Click to Download

סיפור הרצחו של הכומר הלותרני אריך דויטהקום ליד הכפר סילוואד בשנת 1972 בידי רועה צאן ערבי. הטקסט בסיפור מבוסס על הודאתו של אחמד אל זיר ברצח, כפי שפוסם בעיתונות.

בסביבות שנת התשכ"ג, הגיע לישראל תייר גרמני תמהוני בשם אריך גינטר דויטהקום, נוצרי פרוטסטנטי, שראה בהקמת מדינת ישראל התגשמות נבואות התנ"ך. לאחר שחרש את הארץ לארכה ולרוחבה החליט דויטהקום לבנות מקדש לשלושת הדתות כסמל של שלום, בכדי לכפר על פשעי הנאצים, בשירותם פעל דויטהקום תחת פיקודו של הגנרל רומל.
לאחר שראש עיריית ירושלים טדי קולק התעלם מפנייתו, החליט דויטהקום להעתיק את מקום הקמת המקדש להר בעל חצור.
בראש ההר הצחיח הוא הקים צריף עץ, ומהר מאוד החלו ערביי סילוואד להתנכל למתיישב התמהוני. צריף העץ שבנה הוצת מספר פעמים וביד' אדר התשל"ג, כשנתיים לפני הקמת הישוב עפרה הסמוך, הגיעו שני ערבים לבקתה של דויטהקום ורצחו אותו באמצעות מוטות ברזל.
לאחר הרצח נעצרו עשרות מתושבי סילוואד אך שוחררו מחוסר ראיות. אחד מאותם ערבים שנחקר ושוחרר, היה אחמד אל זיר, שיצא חודשים אחדים לאחר מכן לכווית, התגייס לארגון הטרור הפת"ח והתאמן במחנות צבאיים במטרה להשתתף בפעולות טרור כנגד ישראל.
לאחר ארבע וחצי שנים שב אל זיר לישראל יחד עם מחבל נוסף, כשהם צולחים את ים המלח על גבי אבוב גדול בו הוסתרו נשק וחומרי חבלה. כשהבחינו בהם כוחות צה"ל פתח חברו של אל זיר באש, ובתגובה השיבו החיילים בירי ממנו נהרג חברו של אל זיר, והוא נפצע ונעצר.
הפעם כבר אישר אל זיר כי הוא זה שרצח את דויטהקום, ובהודאה מפורטת תיאר את הרצח שביצע עם חברו בדם קר. אל זיר וחברו עבדאללה אבו פרדה עלו לביקתה בה התגורר דויטהקום, שוחחו עמו והראו לו את השקיעה, ואז היכו אותו במוט של טוריה ובצינור ברזל עד שמת וניקרו את עיניו. בית המשפט הרשיע את אל זיר ברצח ושלח אותו למאסר עולם, אך הוא שוחרר בעסקת ג'יבריל לאחר שישב במאסר חמש שנים בלבד.